Saturday 18 February 2012

HANG TUAH


طە  طوﻰ 
Meniti Titian Tuah
Kerana zuhud impikan Syurga
Md Radzi Ismail

Sambutlah tangan Ku Tuah
Aku lemah memikul amanah
Tanah merekah jurang berlurah lahar pasti muntah
Bukalah mulut Ku Tuah Baca Qalamullah
Sebelum terkejang lidah
Bersihkan hati Ku Tuah dengan Zikirullah
Sebelum ia melegam punah
Kerdipkan mata Ku Tuah Tatap Kalimah Allah
Sebelum gelap cahaya tak bersimbah
Tajamkan telinga Ku Tuah Dengar kata hikmah
Sebelum tuli tulah menanah
Bukalah Minda Ku Tuah Jamah Ilmu Allah
Sebelum tertutup pintu Kaabah Mekah
La Haulawala Qu wata’Illa Bil’la HilA’liyil Ad’zim

طە  طوﻰ  طوﻟه هﻊ
Thaahaa 20:12. Sesungguhnya Aku inilah Tuhanmu, maka tanggalkan lah
kedua terompahmu; sesungguhnya kamu berada dilembah yang suci, Thuwa.
20:14. Sesungguhnya Aku ini adalah Allah, tidak ada Tuhan (yang hak) selain Aku,
maka sembahlah Aku dan dirikanlah shalat untuk mengingat Aku.
 طوﻟه هﻊ  Wali allah.

No comments:

Post a Comment